Fredagstipset!

En och annan gång har jag fått modeller som varit allt annat än naturliga framför kameran, självklart. Hur hanterar man det som fotograf? Tja, man kan lägga massor av tid på att vara med människan man ska fota utan att fota, eller så kan man införa djur som "rekvisita".
 
Det är nämligen snudd på omöjligt att inte glömma bort kameran när man har fullt upp med att hålla koll på ett (eller som nedan, flera) djur. Det är också betydligt enklare att få naturliga bilder som många tycker är finare än de där man "poserar" när man har djur på bilderna.
 
Dessa två tjejer var inte alls jättebekväma med att fotas till en början, leendena var väldigt påklistrade i början, men i takt med att de sysselsattes av djuren så slappnade de av och glömde bort mig, och jag har fått mycket beröm genom åren för att jag lyckats få folk att "slappna av framför kameran". Jag i min tur tackar djuren för sin förmåga att distrahera! :)
 
 
 

Kommentera här: