Intervjuer

Imorgon och på torsdag blir det allvar, det är dags att se till att få lite extra cash in så vi kan bo kvar här. Det GÅR att bo här på bara sambons inkomst, annars hade vi inte flyttat förstås. Men det är ju skönt att inte leva på marginalen hela tiden. Så jag har sökt ett jobb, och ett annat "ramlade ner i knät" på mig genom bekantas bekanta. Det som slår mig är att det är oväntat lätt att få komma på intervju här, jag bodde åtta år på förra stället och kände en väldig massa folk men kom aldrig på någon intervju. Här har jag bott i ett par veckor och känner typ ingen och har två intervjuer inbokade redan... galet!
 
Det kanske inte är de roligaste jobb man kan ha åtminstone inte det ena, men vad sjutton, det är jobb, och det ger pengar! Och let's face it. Pengar behöver man till ungefär allt. Inte minst jag som har lite gamla grejor som ligger och väntar på att bli betalda. (Nä jag tycker inte det gör något att "avslöja" detta, det är ingen hemlighet att jag varit en slarvig människa som yngre)
 
Återstår att se vad det blir av det hela, jag tar det som det kommer, jag tror att är det meningen så blir det bra, annars är det bara att söka vidare!
 
Får jag jobb så blir det förvisso mindre tid med hundarna och i hemmet, men då kan jag å andra sidan investera lite i saker jag vill ha. Inget ont som inte har något gott med sig.!
 

Kommentera här: