Lördagsfemman: irritation

Idag tänkte jag berätta vilka fem saker som irriterar mig mest och/eller lättast.
 
  1. Folk som tar mig och andra för givna. Jag är glad att hjälpa till, men jag gör det i den omfattning JAG vill. Jag har ett eget liv och tänker inte vända ut och in på mig för att vara till lags hela tiden.
  2. Folk som bestämmer något och sedan ställer in varenda gång. Jag blir tokig på sånt. Det är så jäkla respektlöst! Planerar jag något så förväntar jag mig att det blir av, visst kan man bli sjuk eller något kan hända akut, men det är EN gång, inte hela tiden.
  3. Folk som pratar skit om andra och gör det med motiveringen att "jag säger ju inget som inte är sant". Nä möjligen är det så, men de saker du säger till mig borde tas upp med den det gäller i stället. I den sekunden du säger saker om någon som inte är närvarande så BLIR det skitsnack om det inte är något odelat positivt. Generellt sett tycker jag att man ska ge fan i att prata om folk som inte är med.
  4. Människor som vänder kappan efter vinden och byter åsikt och sällskap baserat på vem de är med för stunden. Så jäkla jobbigt. Jag förstår att man vill vara omtyckt eller att man kan vara osäker, men man gräver sin egen grop om man ständigt gör så.
  5. Avundsjuka människor som inte kan unna andra framgångar. Jag tycker på riktigt att detta är bland de värsta människor jag kan komma på. Det vimlar av människor som blir sura, otrevliga och t o m manipulerande och elaka samt falska när de råkar på någon som har saker som de själva vill ha, eller kan något som de själva vill kunna. Hästvärlden är ett mycket bra exempel. Har du en fin häst och mycket talang så kan du nästan räkna med att avundsjuka människor ifrågasätter, gnäller, sprider rykten eller på andra vis försöker förstöra för dig. Galet.
 
 

Kommentera här: