Leva billigt

Någon gång 2013 började jag att fundera på hur man kunde leva billigare. Vi hade nämligen funderingar på att skaffa en valpkull men sånt kostar ju en del. Jag började försiktigt med att samla ihop kuponger och använda dem när jag handlade, och märkte faktiskt en skillnad redan på det. Jag började också följa vissa stora "gratisbloggar" som Gratisprinsessan och Stonetag, och jag märkte också ganska snart att det fanns en hel del gratis att hämta i form av produktprover, dels genom utdelningar på sociala medier, och dels genom produkttester, paneler osv.
Förutom detta så testade jag även att utnyttja medlemsrabatter och liknande förmåner i kundklubbar och det var oerhört vilka mängder med saker som plötsligt ramlade ner i vår postlåda!
 
Av en händelse blev jag sur och skickade några rader till en kundtjänst gällande en yoghurt där det låg hårda klumpar av bär, och närjag några dagar senare hittade ett brev med 400 kr(!) i värdecheckar för märket i brevlådan insåg jag att även reklamationer och beröm kunde vara lukrativt. Att ta sig tiden att ge feedback på en produkt kan vara nog så värdefullt för den som man hör av sig till.
Tillsammans med många erbjudanden som fanns i butiker där man fick en extra produkt vid köp av något, så blev det ju plötsligt väldigt billigt att handla!
 
Här är ett exempel på vad jag kunde komma hem med helt gratis.
 
Det fanns även appar där man kunde få smakprver och pengar tillbaka, och plötsligt stod jag allt oftare med en hög kuponger och betalade i stället för med kontanter eller kort. Som man ser var det rätt blandade saker, och jag minns fortfarande var jag fick respektive produkt, helt galet egentligen!
En kundklubb där man registrerade koder från snabbmat gav gratis portioner, smaktest för juice och blåbärssoppa gav dessa, köttbullarna hade jag hittat broskbitar i och fick värdekuponger för, risifruttin var i en app, kinder maxi delades ut på Facebook, arla delade ut smakprover av nya proteinprodukter på hemsidan och i en app fick man pengar tillbaka när man köpte dessa också, och go green hade en utdelning av en ny produkt. Pepsi Max fick jag genom en reklamkampanj där man skulle skicka efter en kod via SMS, och solglasögon och plastglas med sugrör fanns i butiken som köp-och-få-saker när man köpte pepsiprodukter.
 
 
 
Det finns alla möjligheter att spara pengar genom att lägga lite tid och energi. Dessutom ska man inte glömma bort att det finns många bra återbäringssidor, som Refunder, Bonusbay m fl. Slutligen, glöm inte googla den butik du tänker handla på online+rabattkod, ofta finns det många att välja på!
 
Och just ja. se till att ta dig tid att gå med i kundklubbar osv för HELA FAMILJEN, då får du ut maixmalt av allt. Många fler tips finns förstås, men du kanske har fått ett litet hum om vilken potential det finns där ute? :)
Varför lägga dyra pengar på tråkiga saker som du faktiskt kan få gratis eller väldigt billigt?
 

Kommentera här: