Jag har tagit ett återfall!

I flera år har jag ju varit ganska nördig gällande att spara pengar och leva billigt, och inte utan orsak-vi levde ju i regel på bara en inkomst. Men numera är det ju lite annorlunda men då har vi blivit lite släpphänta kan jag känna, så nu är det jag som har tagit tag i mina prylar lite igen. Jag har gjort lite panelundersökningar för att samla poäng till prylar som kan bli bra julklappar eller presenter, och så har jag kikat på min återbäring på mina cashbacksidor. Refunder och MyBonus är mina favoriter även om jag är med i fler, mest för att de är väldigt okomplicerade och bra!
Man får lätt ut sina pengar och det går fort när man begär ut dem. Inget strul. Bra kundservice.
Sen har jag hittat en ny grej på telefonen, Swadd, som är lite rolig. Man kollar på reklam och besvarar enkla frågor och tjänar pengar på det. Sen betalar de ut pengarna i form av olika presentkort. I brist på annat att göra på toa så varför inte...? :)
 
Nu har jag planerat mitt kommande shoppande så att medicinen som jag ändå ska fylla på lite av, precis som jag gör varje månad, ska köpas online och ge återbäring.Så även kattleksaker som ska köpas åt Tigris. Och så har jag tänkt att börja prenumerera på Kattbox Liten och Testagram, och då får jag också återbäring på i alla fall Testagram (som jag dessutom hittar rabattkoder för mest hela tiden..) eftersom jag går in och köper boxen på Hittabox.se som är anslutet till Refunder :) Både rabatt på grundpriset OCH återbäring. Vad kan man ogilla med det? Plus att det så klart är skoj att få paket i stället för bara räkningar hela tiden!
Tycker man att det är knöligt att hitta vilken sida som har mest återbäring kan man installera Refunderknappen i Firefox, då påminns man om att det finns pengar att tjäna, när man går in på en sida. Och det står hur många procent man får i återbäring. Då kan man enkelt kolla på MyBonus om sidan finns med och om den ger mer eller lika mycket, och välja den man gillar mest eller som ger mest just där. Mycket smart.
 
 
Mer då? Tja, jag har nappat på att rösta fram sill och få en gratis sillburk till Midsommar, jag har beställt hem gratis kattmatsprover och så har jag förstås planerat in att nästa gång vi shoppar yoghurt så ska det vara Valio Eila så jag kan få lite fina Swedish Grace skålar (man får visserligen betala frakt på 59 kr men man får också återbäring när man beställer, vet jag av erfarenhet, så det är ändå lugnt. Jag har beställt assietter vid andra tillfällen för liknande kampanjer nämligen!) Rörstrandsporslin är ju rätt nice som presenter.
 
Dessutom ska jag påminna sambon om att börja spara kvitton när han handlar igen för nu är det mycket kul man kan få, från fotbollar (2 Kalles Kaviar-tuber) till Lunchlådor och termos i rostfritt stål (Polarbröd) och en rätt stor handduk (8 Marabouprodukter över 30 g). Man kan exempelvis passa på att hamstra Noblesse denna vecka eftersom Supermarket-butiker säljer dem för 15 kr (halva priset ca) och de är sjukt goda! Eller så köper man 4 Japp/daim/coco etc för 20 kr och får en handduk för i praktiken 40 kr. Helt ok!
 
 
 
 
 
 
Japp, kupongninjan och gratisnörden är back in business!
 

Kommentera här: