Spontanbesök och trädgårdsfynd

Dagen har gått åt till lite spridda skurar av trädgårdsskötsel, Netflix och hundlek samt kattungegos blandat med lite hushållsarbete. Men vid 18-tiden hörde jag hur hundarna helt plötsligt blev som galna, och det blir de bara när det är någon de känner som kliver in, först trodde jag det var sambon som klev in (han rensade i garaget just då) men det var FÖR MYCKET glädje liksom. Så jag gick ner och möttes av mina föräldrar som hade tagit en spontantur hit och hälsade på!
 
Barnen var lika glada som hundarna, och jag kan inte neka till att även jag blev lite förtjust, särskilt när jag såg att de hade med sig en massa härliga jordgubbar och grädde till fikat!!
 
 
Sen gick jag och min mamma på en liten "trädgårdsvandring" och hon knökade in sig längst in i alla hörn som jag inte ens tänkt på och vi hittade både ett lite random hallonsnår, ett päronträd som hängde över på vår sida och ett plommon- eller krikonträd som jag missat totalt, bortsett från när det blommat jättemycket under bara någon dag för att sedan bli "grått"..
Jag lovar, jag lääääängtar till det är dags att skörda! Mamma visade också lite vad hon tyckte att vi skulle rensa bort och vad som borde funka att ha kvar, exempelvis har vi en pionbuske som hon blev lite avis på och den fick ju verkligen inte sabbas, däremot har vi en massa saker som är väldigt slumpartad placering på och som tenderar att sprida sig som ogräs om chansen ges, så där får vi passa på lite... Ganska lärorikt faktiskt!
Att vi sen bjöds på pizza "för att vi kom och störde middagsplanen" var ju heller inte fel, och ungarna fick lite uppgraderingar i sina respektive spel, så det blev riktigt trevligt, lite spontant sådär!
Och precis när mina föräldrar åkt så ringde min bästa vän och pladdrade bort någon timma med mig också, så det var ju verkligen ingen dålig dag på något vis! :)

Kommentera här: