Torsdagstips, jobb och värme

Idag har det jobbats igen, jag måste erkänna att det är ganska skönt att jobba dessutom, eftersom vi har AC på jobbet... Hemma är det däremot inte särskilt nedkylt, så hundarna ligger och småflämtar mest hela tiden på klinkergolvet i köket.
 
Något som vi brukar göra för att ge dem svalka (förutom att låta dem bli duschade lite snabbt på mage och tassar samt huvud) är att vi fryser tvålitersförpackningar med köttbuljong och godisbitar och ger dem som "hundglass". Mycket populärt!
 
Medina i värmen
 
 
Värmen är ganska utmattande för både människor och djur, och jag är ytterst tacksam att vi har en fläkt som kan slås på vid sängen, annars hade jag kreverat för länge sen! Jag har vanligen svårt att sova, och med värme blir det än värre, så den gör stor skillnad! Just nu känns det mest som att jag jobbar och försöker sova... Hur länge till pallar vi utan en droppe regn egentligen?

Kommentera här: