Tröttis

Idag blev det att åka till jobbet lite tidigare än vad som först var planerat, och stanna några timmar längre också. Sånt händer ibland, och jag är glad att kunna ställa upp! Men det var lite många människor om man räknar över hela dagen, först jag och en helt ovan vikarie som skulle skolas in, därefter kom en rutinerad kollega några timmar för att åka på ett ärende med mig och vår brukare,och slutligen kom en tredje person och jobbade med mig de sista timmarna.
 
Normalt sett är detta nu inte ett problem, bara tre personer. Men idag var den första personen riktigt uppe i varv och det smittar ju vare sig man vill eller ej, och ärendet vi åkte på var till en vårdinrättning och jag har läkarskräck vare sig det gäller mig själv eller någon annan, så pulsen var ju en aning förhöjd under hela denna utflykt... (nej inte ett dugg logiskt, men så funkar jag.) Och så detta bytande av kollegor under dagen. Då blir min högkänsliga hjärna till slut lite övertrött :)
 
Att jag lyckades åka ifrån min lunch i morse gjorde väl kanske inte saken bättre, jag kände mig inte hungrig på något vis, men jag märkte av att blodsockret dippade på slutet där... Så det var ganska skönt att sambon mötte upp på en affär och vi shoppade lite snabbt och sen åkte vi bara hem och där käkade jag lunch och sen somnade jag i tre timmar ungefär.  Jag är fortfarande seg i skallen men piggare åtminstone.
 
Nu på kvällskvisten har jag och barnen vattnat i trädgården, lekt med hundarna och kattungen, och så hittade vi lite smultron och hallon som förgyllde vår kväll. Nu väntar Netflix och lite hundmys, och jag erkänner villigt att det är galet skönt att vara ledig imorgon (såvitt jag vet...)!

Kommentera här: