Hönsdrömmar, shopping och löneförhöjning

Idag såg jag ett trevligt litet hönshus på Blocket. Jag viiiiill ha höns. Igår ungefär! Men sambon envisas. "njaaaa, nää, det blir så mycket jobb.." Eh, nä. Höns är bland det enklaste djur man kan ha och ger oerhört mycket igen i form av ägg och sällskap. Uppvuxen med mormor och morfars höns, ankor och gäss talar jag av erfarenhet. Den som var jobbig var den smågalna tuppen, King, som skyddade sina damer ibland. (Mest när det ruvades förstås)
Men hönor i sig? Nej, de är verkligen inte särskilt jobbiga. Men jag antar att jag får bearbeta honom vidare. Här hemma börjar i alla fall våra små odlingsförsök att löna sig. Jordgubbarna börjar komma igång och vara klara, och tomater och chili likaså. Inte alls fel som motivation när man tycker det går segt :)
 
 
Dagen har i alla fall inneburit lite shopping i form av flaskor till syrensaften och glasburkar för jag tänkte försöka fixa lite sylt och/eller marmelad längre fram. Om man shoppar lite i taget så blir det mindre kostsamt. Det blev också lite små drivhus med småkrukor och lite jord samt fröer till enkla saker som gräslök och så fick barnen jobba lite med plantering ikväll.
Under min shoppingrunda ringde en av mina chefer och berättade att min förfrågan om löneförhöjning blev godkänd, sånt är förstås alltid skoj också!
 

Kommentera här: