Nu och då och lite myggspray

Jag upphör aldrig att fascineras över hur världen förändrats bara under de år jag levt. När jag var liten så fanns det inte ens på kartan att man bara några år senare skulle kunna gå runt med både kamera, telefon, tv/bio, musik och kartor och ha möjlighet att både skicka/ta emot pengar, betala och handla med mobiltelefon.
Idag är det vardag. Då var "mobiltelefonen" enorm och klumpig och hade sladd och satt ändå fast i ett fordon eller en väska. Min pappa skulle så klart ha en, därför vet jag... :)
 
Idag beställde jag en flaska Centaura myggspray medan jag satt ute och fikade på jobbet, bland bräkande får och i strålande solsken. Den förväntade leveranstiden är 1-2 dagar. Hur smidigt som helst. Och hur fascinerande som helst också, egentligen. Förr var det nödvändigt att åka till varenda butik och leta reda på det man ville ha, det var svårt att hitta info om hur bra eller inte bra en produkt var, och idag är det tvärtom. Man googlar bara på produkten för att hitta en massa info, och man kan välja det billigaste stället att handla på (eventuellt med rabattkod) utan att röra sig en meter. Tidsbesparing!
 
 
Jag kanske ska tillägga att SÅ lastgammal är jag faktiskt inte, jag är inte ens 40 år fyllda, inte ens 39 år fyllda om man ska vara petig... Men när man skriver som jag just gjorde så känns det som man blivit ungefär hundra år gammal, haha.

Kommentera här: