Söndag och veckosummering

Tjahapp, igår jobbade jag igen och då på natten så passade Lizzie på att få sina ungar, så sådär väldigt mycket sömn blev det ju inte. Men vad gör det!
Tre små sköldpaddsvarianter och en helgul blev resultatet, och nu blev det svårt att bestämma sig vem som ska hamna var och vilken som ska få stanna. Barnen gillar den vi kallar för Puzzel mest, medan jag fastnat lite extra för Tigris, som har en lite ovanlig färg, hon är nämligen svartsköldpadd silvertigré med vitt.
 
En liten blåsköldpadda som kallas Kattis just nu..
 
Rödtabbyn Lurvas (vi har aningar om att den kanske blir lite längre i pälsen)
 
Tigris med sitt långa namn på färgen... bilden är medvetet tagen med kroppen i fokus ansiktet är randigt.
 
Puzzel, ljuvlig liten svartsköldpadda!
 
 
Vi har förutom att jag jobbat och att katten förökat sig, även hunnit shoppa jordgubbsamplar som ska förse oss med ljuvliga jordgubbar i flera månader i sommar om allt går som planerat! 600 kr för 6 amplar kändes helt ok med tanke på att en enda liter jordgubbar kan kosta över 50 kr.
 
Imorgon blir det jobb igen och på tisdag bär det av mot El Stockholmo för att fota några gamla bekanta, var och hur berättar jag inte just nu! Vidare är det jobb på onsdag igen och så ledig torsdag och fredag för att sen jobba hela helgen. Intressant detta med att vara vikarie, man får verkligen ingen självklar veckoplanering! Fast jag trivs där jag är, så det gör mindre.

Kommentera här: