Vardag hos oss

Fredag, jag jobbar (som vanligt... haha) och så även imorgon. Ska jag vara lite ärlig så börjar jag känna en viss längtan efter ett par lediga dagar i ett svep, det blir i regel bara en dag och sen några dagar av jobb igen, och även om jag har ett lyxigt jobb där vi faktiskt har det oerhört enkelt och bra, så är det skönt att vara hemma lite ibland också. Träffa familjen lite. Sova. Göra vad jag vill!
 
Men idag och imorgon jobbar jag, på söndag är jag (äntligen) ledig och så jobbar jag måndag och är ledig tisdag och onsdag. Som jag längtar!
 
Samtidigt är det ju faktiskt kul att jobba och träffa lite folk, det blir liksom lite "lagom dos" eftersom jag träffar max tre personer samtidigt-min kollega (vi är nästan alltid två) och min brukare och så brukarens respektive. Sommaren är ju dessutom snart över, jag tror att min lite trötta känsla kommer delvis av att det varit en så extremvarm sommar i år, jag har lite svårt med intensiv värme nämligen. Så många faktorer spelar (givetvis) in.
 
Men på söndag ska jag i alla fall spela spel och klappa på Tigris! :)
 

Kommentera här: