Ledig och lat

Idag är jag ledig, men ironiskt nog så vaknade jag vid 06. Varför är det alltid så? Att när man inte måste vakna, då vaknar man av de mest varierande anledningar-kissnödig, hör en smäll, bli trampad av hundarna, törstig, ligger obekvämt och får kramp eller fryser/svettas eller vad som helst... Men när man ska upp av någon anledning, då jäklar sover åtminstone jag som en döing och hör inget, känner inget, kan knappt förstå vad som pågår när larmet går... och somnar gärna om. Vilket är STÖRT OMÖJLIGT på lediga dagar då man inte måste vakna. Då kan det bli åtskilliga timmar som går, visserligen är jag trött även då, men somna går INTE!
 
Men idag lyckades jag somna om ett par timmar i alla fall. Och UTAN ATT BLI STÖRD AV TELEFONEN.. otroligt.
Det är annars mer regel än undantag att den ska plinga och ringa och ha sig. Skälet visade sig dock vara att den laddat ur.. inte helt oväntat då batteriet är under all kritik (och jag ska köpa en ny mobil är planen, ska bara bli lite rik först.) Men förbaskat skönt!
 
 
Sen har dagen gått åt till att fixa med annonsering, jag lär få bita i ett suuuurt äpple och acceptera ett galet lågt pris för kameran jag slängt löjligt mycket pengar på. Å andra sidan så kan jag betala lite annat med pengarna jag får in, och what did I expect, jag har ju faktiskt fått lära mig att ALL ELEKTRONIK GÅR NER I VÄRDE FORT. Men jag surar lite inombords för att det går SÅ fort. Men jaja. Bättre än ingenting.
 
Jag har en potentiell köpare som lät precis som min pappa i tonen "mitt bud står fast och gäller endast ikväll" haha. Ja ok. Vi får se om det "är meningen" att jag ska sälja dit. Och med det menar jag att har jag inte fått några fler bud inom någon timma så säger jag ok kom och köp då. Det är ändå ett hyfsat pris jag får jämfört med vad andra får för sina enligt vad jag sett i olika kamerakretsar.
 

Kommentera här: