Med Bear på jobbet

Idag var det inte riktigt min dag, till en början. Jag hann en bra bit på väg till jobbet innan jag fick punktering på cykeln och fick vända hem med den, och gå i stället. Och bara för det så valde jag att ta med mig Bear för det är så galet tråkigt att vara på promenad tycker jag. Han blev ju så klart glad, och det var faktiskt lite roligare att gå med hans sällskap.
 
 
Väl framme fick det bli lite lek med andra hundar (värsta lyxen att få ta med sig hund till jobbet måste jag erkänna!) och eftermiddag och kväll blev lugna och i trevligt sällskap. Bear skötte sig exemplariskt och fick mycket beröm, vilket så klart alltid är skoj. Under dagen fick jag också kontakt med en familj som kommer hit på söndag och ska kolla på honom och dit han ganska sannolikt kommer att få flytta då. Lite tråkigt, men samtidigt är det ju därför vi hjälper till som jourhem, för att hjälpa hundarna att "landa" i väntan på ett nytt förevigt-hem.
Och några dagar är det ju kvar innan jag blir av med goskillen i så fall, så jag får passa på nu då. Men precis som Assar, Buster och Scooby så kommer han att vara saknad!

Kommentera här: