Minnesbilder: Älskade Nevve

En annan hårddisk har kommit igång,och där hittade jag mängder av bilder på min gamla häst, Nevve.
 
 
 
Ganska fin ändå med tanke på sin ålder (18 år när bilden ovan togs) och gammal hopphäst som han var, så kunde han varit betydligt mer sliten, men han var alltid pigg och glad och med på allt du önskade! Jag älskar att man ser hans "trivselfläckar" här, han hade dem inte när jag först övertog honom, utan de kom när vi lärt känna varandra lite bättre!
 
Jag må ha träffat många hästar genom åren, men den här herren satte sig i hjärtat! Underbar mot allt och alla,och snäll och trygg men aldrig tråkig, utan alltid med en gnutta humor, hade jag inte ridit på några dagar så skulle det sprattlas lite vid "läskiga" saker, men bara så pass att jag "väcktes" lite, inga jobbiga bocksprång, stegringar eller försök att dra etc. Bara lite sidstepp och frust och sen gick vi vidare :) Små bus.

Kommentera här: