Frihet

Jag är uppvuxen i hus mer eller mindre "från start", eller ja, åtminstone från det att jag gick i trean eller fyran. När jag flyttade hemifrån så bodde jag i lägenhet, eller inhyst i något rum där jag jobbade, så då har det ju blivit att man fått lära sig att ta hänsyn till grannar och andra boende i närheten genom att vara tyst-annars får man helt enkelt skäll!
Så nu när vi bor i hus reflekterade jag faktiskt över nyligen, hur mycket frihet vi faktiskt har här. Ingen bryr sig om vi tvättar hela nätterna, duschar ett på natten eller dammsuger tidigt på morgonen. Visserligen var det inte särskilt lyhört där vi bodde innan, men det var första stället där vi inte hört så mycket genom väggar och tak från grannar-eller hörts själva, antar jag. Rekordet i jobbigt boende var nog i Västerås där vi hade en pianospelande granne ovanför oss, som tränade timmar i sträck sju dagar i veckan. Det lät som att någon spelade i VÅRT tv-rum. Men där orkade vi bara stanna i knappt ett år också...:)
 
Tja. Vi har det förbaskat bra i vårt hus helt enkelt! Det är skönt som bara den att få rå sig utan att andra ska bry sig om allt man gör och inte gör.
 

Kommentera här: