Hemlagat är godast!

Tjahapp, en runda på gården klargjorde att snart kan vi skörda gurka, och jordgubbslandet som jag "gett fria händer att föröka sig" d v s inte har kunnat göra så mycket åt pga knät, har skickat ut massor med revor och det är ju klart välkommet att det blir fler plantor till nästa sommar då vi hoppas få en massa goda jordgubbar!
Men så hittade jag lite oväntat en massa nypon också, och me being me så kunde jag så klart inte låta bli att plocka och googla fram hur man gör nyponsoppa. Så nu har jag gjort en sats och HERREJÄVLAR vad gott det var med lite glass... t o m den lite kräsna sonen gillade den.
 
 
Förutom detta så har grannens päronträd sträckt in sina långa grenar och droppat lite gråpäron på vår sida också så de hamnade ju så klart också i fruktskålen tillsammans med äpplen som kommer från jobbet. Oerhört lyxigt med pinfärsk och obesprutad frukt helt gratis! Några fler krikon fick jag också med in Det tar sin tid att hoppa runt på kryckorna, men det går-tid är ju typ det enda jag har, haha...
 

Kommentera här: