Chans till mer jobb.. kanske

Jag är ju vikarie, visserligen hos en brukare som har dåligt med vikarier som kan hoppa in, så än så länge har jag fått jobba en hel del. Men det är ändå en osäkerhetsfaktor inblandad. Ikväll fick jag dock veta att min kollega (hon med kryckorna ni vet..) tagit tjänstledigt ett halvår för hon fått jobb på ett sjukhus och om allt går bra där stannar hon där. Det är ASTRIST att hon slutar (särskilt som jag inte hann träffa henne då hon slutar på sin semester nu, hon fick jobbet idag nämligen) men samtidigt ser jag ju stora chanser att få mer regelbundet jobb under åtminstone ett halvår framåt, och kanske fast t o m..
 
Jag vet. Personlig assistent låter inte som ett upphetsande jobb på något vis och det är det väl inte heller men det är nära hem, ett trevligt stället och en "enkel" brukare som inte är jättejobbig att ta hand om och dessutom trevliga kollegor. Jag kunde absolut ha fått sämre utgångsläge. PLUS att jag fått veta av VÄL insatta källor att jag tjänar VÄLDIGT bra med tanke på att jag inte är utbildad och att jag inte har speciellt mycket erfarenhet, eller att jag inte heller behövde anstränga mig speciellt för att få den lite högre lönen som jag bad om. (Ok, jag utnyttjade bristen på vikarier och förhandlade lite med hintar om att det fanns andra som var villiga att ge detta belopp som minst. För det gör det faktiskt!)
 
Vi har även en eller ett par andra i gruppen jag jobbar som jag kan känna hänger och dinglar lite och kan vara på väg att säga upp sig pga hälsoskäl, jag har som sagt jobbat åt en person som varit sjukskriven för depression och det verkar inte ha förbättrats tråkigt nog, så jag vet inte hur länge till den personen står ut om man ska kalla det så.. Den andra personen är konstant stressad och tycker att det är väldigt jobbigt så jag vet inte om jag tror att den personen heller orkar så mycket mer...? Jag HOPPAS att de båda orkar, för de är verkligen jättetrevliga båda två men om inte så kommer jag gärna att överta deras jobb, det ska jag inte sticka under stol med. (Se nedan, haha)
 
 

Kommentera här: