Detaljer

Jag har omedvetet alltid fotat "out of the box" och gärna sånt som inte många ens tänker på, helt enkelt för att jag tycker att det speglar de där stunderna som man faktiskt har flest av. Vardagen. Jag kan gilla regisserade och stilrena, snygga porträtt och bilder, men det jag tycker är mest talande är de där "smygotade" bilderna som kanske inte alltid visar fläckfria kläder och rena ansikten.
 
Jag är med i en grupp, "Hästfotografer i Sverige" på Facebook, och där är en utmaning varje vecka att fota/visa en bild på veckans tema. Just nu är temat "My Equine Art" och jag tänkte först "ånääää jag orkar inte", men när jag sen började kika lite på mina bilder så insåg jag att jag har en del i gömmorna ändå. En massa är raderat för-vad gör man med en bild på en hov egentligen? Men en del kom upp till ytan igen, och inspirerade mig faktiskt lite i mitt fotande av hundarna också. 
 
Tagen i farten under en hopptävling, och jag tycker det "känns" lite som man gör sig redo för avsprång
 
Från en minnesfotografering, Här tycker jag verligen att man kan känna bandet mellan häst och människa.
 
Från en annan tävling. Förväntan,precision och fokus tycker jag präglar bilden.
 
Från en uppvisning. Allt var skinande blankt den där dagen, men så såg jag kontrasten mellan den väl använda gjorden och den skinande, och dessutom annorlunda och fina stigbygeln, och jag gillar ju kontraster...
 
Den där virveln på kinden är något jag myser in mig i varenda dag.. <3
 
Svansen som alltid viftar så glatt så fort jag ens tittar åt hunden..<3
 
Det alltid vakande ögat, händer det något är man alltid med även om man vilar...
 

Kommentera här: