Foto-Onsdag: Redigeringslek

 
 
Idag har jag lekt lite i Photoshop i en utsträckning som jag i princip aldrig gör annars. Jag tyckte nämligen att det var så synd att bilden på Jakob i paddocken var så fylld av störande saker i bakgrunden (man rår ju inte riktigt över omgivningarna när man åker ut och fotar "borta") att jag bestämde mig för att ändra bakgrunden helt och hållet i stället för att sitta och kämpa med att försöka få bort allt distraherande i originalbilden. Så jag "återanvände" en bakgrund från en session jag hade med Viveca och Bosse för ett par år sedan, och ska jag vara ärlig så är jag oväntat nöjd. Jag tycker att det ser någorlunda vettigt ut även om jag själv är min största kritiker och ser skavanker i så gott som allt jag gör.
Så idag bjuder jag på en "före och efter-bild" som omväxling!

Kommentera här: