Inredning, takfix och förbättringar

Sambon har varit duktig och shoppat lite skrivbord, inte bara till mig (jag fick ett hörnskrivbord eftersom jag bad om det så det finns lite hyllor mm) utan även till sig själv. Jag kan inte nog understryka hur glad jag är att ÄNTLIGEN slippa det där sabla skrivbordet han haft som ser ut som en relik från tidigt 90-tal. Björk och grå metall. Sjukt fult! Nu är det plötsligt vita skrivbord i vårt kombinerade gäst- och sovrum, och lugnet sänker sig över mig. Lite enhetligt. Äntligen!
 
När jag tänker på det så har vi faktiskt fått en del gjort här hemma.. vi har grävt jordgubbsland, fixat de fula "rabatterna" så att det numera är en RAK rosenrabatt, gjort i ordning vid plattorna vid trappan så de ligger jämnt igen (och utan ogräs..) samt sått lite nytt gräs, och så har vi beskurit körsbärsträdet en del, planterat potatis och grönsaker, rensat garage och förråd och klippt häckarna och så nu börjar vi få någon stil i ett av rummen åtminstone. Data /gästrummet nere har mest agerat förvaring sen vi flyttade in, men nu är det mer ett ordentligt rum!
 
Det enkla men betydligt snyggare ersättningsskrivbordet som sambon valde till sig, så han får plats att spela!
 
Mitt hörnskrivbord. IKEAs Micke. Barnen har också varsitt ur den serien men lite annat utförande. Vi gillar't!
 
Å just ja. Sen har vi haft ett par killar här under ett par dagar som gjort rent och målat taket också. Helt galet mycket snyggare blev hela huset efter den behandlingen.
 
 
Man kan väl säga att det är helt ok just nu. Jag fick t o m hela familjen att rensa lite i hall, kök och badrum nere, så nu är det lite mindre skit och mer ordning även där! (Sambon köpte lite mer förvaringslådor till vår EXPIDIT-hylla som vi har i köket med.. jättebra!)

Kommentera här: