Jobbelijobb

Japp, det jobbas hela dagen idag och imorgon, men ikväll ska vi till några vänner och grilla och ha lite trevligt åtminstone, det ser jag helt klart fram emot!
Jobbet är helt ok en dag som denna, vi har AC och stannar inne i värmen. Men ska jag vara ärlig tycker jag nog att det är läge för lite svalka nu. värme i all ära men det här är nästan lite löjligt. Vi bor inte i Spanien... ge mig svensk duggregnssommar nu så man kan sova! (Det är min största invändning mot solen, att jag får så otroligt svårt att sova i värmen och att det är så väldigt tröttande för en ovan kropp med så långvarig värme som detta.)
 
Jag kan erkänna att jag är VÄLDIGT glad att jag inte har hästar i år. Dels för oron över foder, dels för att jag aldrig skulle orka med att sitta och rida eller ens mocka och greja i den här värmen. Eller ok jag har gjort det förr och KAN göra det igen. Men jag vill fasen inte! Det är illa nog att hålla hundarna på bra humör och någorlunda svala i denna värmebölja.
 
 
 
 

Kommentera här: