Ledig.. eller inte

Idag är jag ledig. Eller jag var, tills en kollega fick ett konstigt och smärtsamt bett av något, och så fick jag hoppa in och jobba på min lediga dag. Än så länge är jag hemma och det är inte hela världen då det bara är några väldigt lugna timmar, men det är väl mer principen, att inte riktigt veta om man kan vara ledig eller inte?
Hade jag inte varit hemma idag hade det blivit problem helt klart, eftersom ingen annan hade möjlighet att hoppa in heller. Men jag kommer att be om inbeordring, just därför. Hade fler varit tillgängliga är det väl en sak men nu var det inga alternativ kändes det som..
 
Jaja. Dagen har tillbringats i stillhet för att knäet ska komma i ordning någon gång, och det verkar gå lite åt rätt håll åtminstone, så det är ju bra. Hoppas att jag snart kan slippa kryckor (nä jag har dem inte på jobbet, för bökigt) och knästöd. Känner mig lite tramsig som haltar runt,men det är väl bara att inse att man inte är tjugo längre. Jag är ju så gammal att jag t o m har halvvuxna barn.. haha. Och bara därför bjuder jag på en bild på lilla sonen (som blir nio snart...) som jag hittade på den där jättegamla hårddisken häromdagen och fixade till den lite. Lite söt var han allt..
 

Kommentera här: