Ledig två dagar i rad!

Nu jäklar, två lediga dagar ska tas vara på! Det dröjer nämligen en månad ungefär innan det är två dagar ledigt i rad igen sen... !
Sambon har börjat riva den där altanliknande saken vi har i trädgården som vi knappt vågar gå på, och tanken är väl att vi ska fylla igen den där urgröpta cirkeln som tidigare boende har gjort i gräsmattan som något slags experiment, och så förhoppningsvis kanske det kan bli lite hönor i den hörnan på sikt, vi får se!!
Dessvärre har jag lyckats vrida till mitt ena knä på något vis så jag får försöka hålla mig i stillhet så jag kan jobba i helgen åtminstone, typiskt att sånt alltid ska hända när man är ledig?! Skönt att jag har en snäll kollega som råkade ha ett par kryckor hemma som jag får låna så det blir maximal avlastning i alla fall. Hon är bäst :) Praktiskt nog var lilla sonen och lekte hos henne när jag kom att tänka på att fråga om kryckor, så sambon hämtade både kryckor,unge och cykel på samma gång.
 
Man fattar nog inte hur glad jag blev när hon skickade en bild för att visa att hon hittat ett par som jag kunde låna! Jag har liksom total läkarskräck så jag vill INTE åka och prata med läkare om mitt sabla knä bara för jag klantat mig, de skulle säkert få in det på att jag borde banta (jadå jag veeet att jag är en tjockis, det är lugnt, men andra behöver ju inte informera om det, jag har någon slags självinsikt,och jag jobbar på det.. sakta.) jag pallar liksom inte moralpredikningar över min vikt bara för jag klivit snett och vridit till knät lite. Nätack! Så detta gjorde min kväll, helt klart!!
 

Kommentera här: