Lite som jag..

 
Ibland, på mitt jobb, så känner jag lite så här. Och ibland, på mitt jobb, så tror jag nog att mina kollegor kan känna så här när JAG börjar pladdra också, hahaha.
 
Idag var en megaseg jobbdag pga hettan, vi kunde inte gå en meter utan fick ta till STÄDNING för att "roa" oss, då är det illa! Och då blir man lätt trött, och när jag blir trött... så börjar jag gärna pladdra. (Eller så blir jag tvärtyst, men det är olika. Idag pladdrade jag.) Å andra sidan märker jag när folk börjar tröttna lite så då brukar jag gå och spela spel på mobilen i stället eller något. Personlig assistans är ett jobb som är väldigt olika gällande intensitet, har din brukare ingen energi så BLIR det en massa dötid, det får man ta. Det kan vara skönt vissa dagar, andra dagar är det mindre skoj. Så länge familjen inte är hemma är det lättare, men är övriga i hushållet närvarande så känner åtminstone jag mig väldigt lat om jag inte "är aktiv". Men vad ska man göra?!
 
 
Barnen kom iväg med mormor och morfar norrut i alla fall, och det var ju skönt (framför allt för dem, skulle jag tro) så nu är det ödsligt här en tid framöver.

Kommentera här: