Vår lilla rovkatt

Jösses så hon växer, vår lilla Tigris.. Redan åtta veckor gammal drygt, och en riktig liten personlighet! Ögonen har gått från blå till brunbeige, vilket jag kanske inte hade väntat mig (jag trodde mer på gröna eller gula som mamma Lizzie har) men jag tycker det är fint, det passar med hennes färger i övrigt.
 
Hon är en riktig busfia och alldeles galen när hon sätter igång, men så är hon ju ensam kattunge med massor av energi med. Leksakerna vi skaffat till henne kommer verkligen väl till pass, och man riktigt ser hur lycklig hon är när hon får springa runt på större ytor och sladda och hoppa och ha sig.
Redan klättrar hon som en apa på det mesta och de flesta, och hoppar från saker och landar fint... Jag fascineras verkligen, för det är lite otroligt hur kort tid katter behöver på sig för att vara självständiga.
 
Men roligast är nog när hon och hennes mamma kommer igång och leker tillsammans. Lizzie är ju bara ca 1,5år gammal så hon är ju lekfull hon också, och de rusar verkligen runt som galna när de väl kommer igång! Alla borde få ha en kattunge någon gång, de värmer verkligen hjärtat,får dig att skratta och slappna av. Välgörande små underverk!!
 
Dagsfärs bild på min ljuvliga lilla Tiger!

Kommentera här: