Ironiskt

Igår när jag shoppade så fann jag mig själv stående bland plastblommor och tittade längtansfullt. Är det inte lite ironiskt, inomhus är det "jobbigt" med blommor, men ute vill jag ha så mycket som möjligt i växtväg?!
 
Vi har för övrigt kånkat lite badkar idag, jag, sambon och stora sonen. Vi har planterat Rocket-potatis däri (och på något vis hamnade en purjolök och lite sallad där med, haha) och jag har kommit fram till att det läge som badkaret hade var allt annat än bra då solen knappt hann nå badkaret innan den gick ner, ska det bli något så lär det behöva bli några soltimmar på det så det fick bli lite muskelkraft.
Nu står det åtminstone en aning bättre hoppas jag. Nu ska vi bara köpa lite mer sättpotatis och sätta i hinkar också så det blir mer skörd,
Något som ger skörd är i alla fall våra tomatplantor, men där är jag snarare osäker på vad som är "lagom mängd vattning". Men det är väl bara att fortsätta googla :)
 
 
 
Tålamod är inte min starkaste gren, men det funkar faktiskt när det gäller trädgårdsarbete för det finns alltid något som ska rensas, ansas, beskäras, grävas eller planteras :)
Det som är svårt (tycker jag) är att veta när det är för sent och vad som är bästa läget för varje sak.
 
 

Kommentera här: