Vet inte vad jag vill riktigt

Idag träder en ny, krånglig personuppgiftslag i kraft. GDPR. Och plötsligt ställer jag mig själv frågan, ska jag verkligen försöka fortsätta fota nu? Jag har känt allt mindre lust att fota och tycker det är en strid att komma igång med redigering och allt runtomkring det är liksom inte roligt, det är bara jobbigt... och så ska det ju inte vara. I och med denna nya lag blir det om möjligt ÄNNU krångligare, och ja, jag vet inte om jag orkar hålla på med formulär och regler och gud vet allt.
Samtidigt har jag ju lite samarbeten och framför allt människor som väntar på att "rätt dag" ska infinna sig för att bli fotade, så det är ju lite svårt att bara sådär stänga ner butiken också. Men just nu känns det inte ett dugg intressant att jönsa runt med en kamera, oavsett hur duktig folk tycker att jag är. Jag är nog lite utsliten av ovanan att ha ett "vanligt" jobb skulle jag gissa. Jag får försöka tvinga mig att redigera några bilder per dag så det blir klart det som jag ska ordna,och sen inte ta på mig mer för då blir det nog för mycket.
 
 

Kommentera här: