Ingen stil!

God DAMN vad jag vill spy på folk som BARA visar sig när de BEHÖVER något av någon, men övrig tid håller man sig minsann på avstånd och hälsar knappt. Jag vet inte varför detta stör mig så enormt, men jag blir så JÄKLA arg!
 
"Heeeejsaaaaan, skulle du kunna hjälpa mig med X det vore så gulligt..."
*Hjälp genomförs*
"Ååå tuuuuuseeen TACK fina du.. ha det så braaa, vi hörs, hejdååå!"
 
*Ett år senare, utan minsta kontakt*
"Hallåååå, du, jag har lite probleeeem, du skulle inte kunna hjälpa mig, snälla du?"
 
Och så vidare.
 
Jag känner folk som lånat ut pengar, småsummor som en hundring eller två, och inte fått tillbaka dem på fem, tio år. "Men å andra sidan har man inte den där människan häckande här och tjatar om annan hjälp under den tiden heller, så det kan det väl vara värt" som någon sa. Jag är nästan beredd att hålla med.
 
 
 

Kommentera här: